NY BETALINGSLØSNING: Med Svea Checkout kan våre kunder nå på en enda enklere måte enn tidligere betale med både Visa, Mastercard, Vipps, delbetaling eller faktura. (Foto: Ragn-Sells)

Ny betalingsløsning i nettbutikken

Fra 26. juni klokken 10.00 tok vi i bruk en ny og forbedret betalingsløsning i vår nettbutikk. Med Svea Checkout får både privat- og bedriftskunder en enklere, tryggere og mer fleksibel handleopplevelse.

26. jun 2025

Samarbeid på tvers av konsernet

- Ettersom at den gamle løsningen fra Riverty ikke fungerer fra og med 1. juli, var det viktig å få på plass en ny god løsning som fungerer for både privatpersoner og bedrifter. Det er fint å se hvor bra det blir når flere deler av Ragn-Sells-konsernet samarbeider for å løse noe raskt, forteller Jonatan Andersson, Head of Digital Customer Experience i Ragn-Sells.

Artikkelen fortsetter nedenfor bildet.

Jonatan Andersson, Head of Digital Customer Experience i Ragn-Sells. (Foto: Ragn-Sells)

Jonatan Andersson, Head of Digital Customer Experience i Ragn-Sells. (Foto: Ragn-Sells)

Enklere checkout – flere valgmuligheter

Den nye løsningen er en integrert checkout-løsning levert av Svea. Det betyr at hele betalingsprosessen foregår i ett og samme grensesnitt – uten å måtte videresendes til eksterne sider. Kundene får tilgang til en rekke betalingsalternativer, blant annet:

  • Kortbetaling (Visa/Mastercard)
  • Vipps
  • Faktura
  • Delbetaling og kreditt

- Den nye løsningen er en integrert checkout-løsning som forenkler kjøpsprosessen for våre kunder med flere betalingsmuligheter. Hvilke betalingsmuligheter hver enkelt kunde får, er avhengig av kundens kredittscore, fortsetter Andersson.

Betaling ved ordrestart – ikke lenger forhåndsbetaling

Tidligere ble betaling trukket på forhånd ved bestilling. Nå endres dette:

- En annen fordel for kundene er at vi som andre nettbutikker fra og med nå tar betalt når vi påbegynner ordren, i stedet for å ta forhåndsbetalt, avslutter Jonatan Andersson.

Relevante artikler