Hygienisk for helseforetaket og godt for miljøet
Gjennomtenkte og utprøvde løsninger for avfallshåndtering på institusjoner og helseforetak hjelper medarbeiderne til å holde det ryddig, virus-, lukt- og bakteriefritt. Ragn-Sells har mange års erfaring med optimalisering av avfallsløsninger for institusjoner, sykehus, sykehjem og andre helseforetak som tilrettelegger for god hygiene. Vi skreddersyr løsninger for mottak av avfall, med effektive avfallsrom der det er mulig.
Vi ser en begynnelse der andre ser en slutt, vi streber alltid etter å gjenvinne mest mulig av avfallet til nye produkter og materialer. Smitte- og risikoavfall blir forsvarlig og forskriftsmessig håndtert. Matavfall blir til biomasse, som igjen kan foredles til biogass. Plastfolie blir til ny plast, slik bidrar vi til et mer sirkulært samfunn.
Helseforetak har spesifikke behov hva gjelder hygiene
Helseforetak og institusjoner er ulike både med tanke på type, størrelse, utforming og beliggenhet. Noen har tilgang eget eller felles avfallsrom, andre benytter uterom eller andre arealer til oppbevaring av avfall. Det oppstår ofte avfall som lukter og kan spre smitte.
Behovet for god kontroll og dokumentasjon gjeldende avfallsmengder og sortering er stort. Både på grunn av smittefare, HMS, dokumentering av miljøeffekter og kontroll på kostnader.
Våre rapporter og statistikker dokumenterer oppdrag, kostnader, avfallsvolum og sorteringsgrad. Vi tilbyr standardrapporter, som enkelt kan lastes ned fra vår gratis kundeportal og benyttes som dokumentasjon til myndighetene m.m. Skreddersydde rapporter kan bestilles ved behov.